Tuesday 14 April 2015

Nafas Cinta Bab 20

Susah Evelyn Menti hendak menghadam perangai pelik Magdeline Sumang. Dua jam lepas Maximus Randell telah mengingatkan masa untuk mereka keluar makan malam. Tidak mungkin tempoh masa yang diberikan oleh Maximus Randell masih belum mencukupi lagi untuk Magdeline Sumang bersikap dari hujung rambut sampai ke hujung kaki.

Dari gaya baju yang dipakai pun Evelyn Menti sudah tahu yang si kakak belum mandi lagi. Apa sudah terjadi? Kenapa si kakak jadi lembab? Makan malam sahaja pun, bukannya hendak bersanding.

“Kakak, tak siap lagi? Max tunggu kat bawah.”

Magdeline Sumang menoleh ke arah pintu. Dia mengeluh.

“Akak, Mmalas la nak keluar, Eve.”

Laju tangan comel Evelyn Menti singgah di belakang Magdeline Sumang.

“Mana boleh buat Max macam tu. Dia dah tunggu Akak kat bawah. Tak baik hampakan niat Max.”

Almari pakaian yang terbuka luas tadi direnungnya semula. Puas Magdeline Sumang mencari baju yang sesuai untuk dipakai ketika keluar bersama Maximus Randell. Inilah yang payahnya… Dia tidak tahu rancangan Maximus Randell. Makan malam? Banyak tempat kan boleh pergi. Kalau pakai baju tidak bersesuaian dengan tempat, malu pula.

“Max pakai apa? Akak tak ada baju baru, Eve. Semuanya baju lama dalam almari.”

“Akak, tak akan dari tadi duduk tepi katil ni, fikir pasal baju saja.”

“Banyak baju lama, Eve… Badan Akak dah tak berapa nak muat dengan baju-baju lama ni. Badan Akak ni, dah naik sikit, Eve. Jenuh nak kena diet semula baru boleh pakai baju lama.”

Evelyn Menti mula membelek pula badan si kakak. Betullah juga.Magdeline Menti sedang mengalami krisis umur orang perempuan diserang lemak.

“Akak ni dah mula mengembang. Beranak sekali lagi confirm celah pintu susah nak lepas.”

Berdesing juga telinga Magdeline Sumang mendengar perlian si adik.

“Oihh! Jangan la kata macam tu.”

“Kalau Akak tak mula kawal dari sekarang. Maka berat Akak akan bertambah naik. Tak mahu gemuk, Akak kena diet.”

“Ya la, ya la… Sekarang Akak nak pakai apa, Eve?” Rimas sudah telinga Magdeline Sumang mendengar celoteh si adik. Bercakap pasal berat badan, mudah terusik sungguh perasaannya.

“Pakai baju ala kadar, solek sikit-sikit dah.”

“Ala kadar apa dia, Eve?”

Evelyn Menti menolak Magdeline Sumang ke tepi. Kalau dibiarkan si kakak merenung almari sampai pagi esok pun mereka tidak akan pergi ke mana-mana. Sama seperti Magdeline Sumang tadi. Satu persatu Evelyn Menti mencari baju yang sesuai di pakai oleh si kakak. Bila matanya bersua dengan sepasang ‘dress’ kain kapas, berwarna ceria dengan corak bunga-bunga kecil… Evelyn Menti mengeluarkan baju tersebut dari almari.

“Baju ini cantik dan sesuai dengan kulit Akak.”

Mencerlung mata Magdeline Sumang ketika Evelyn Menti mengeluarkan khazanah tersebut.

“Tak nak la pakai baju tu. Lama sangat. Out dated!”

“Tak adanya out dated, Kak. Canti dress ni. Sangat sesuai dengan date Akak malam ni.” Bantah Evelyn Menti. Hatinya betul-betul terpaut dengan ‘dress’ tersebut. Tak tahulah, kenapa pula si kakak boleh tak berkenan. Pelik!!!

“Akak tak nak, pakai baju tu….”

“Okay tak nak pakai baju ni, tak apa. Sekarang Akak pilih, dalam almari ni ada baju lain ke nak dipakai selain dari ‘dress’ ini? Atau nak pakai baju saya? Saya tak kisah kalau Akak nak nampak macam karung guni nangka.” Cadang Evelyn Menti dengan senyuman penuh di mulut.

“Baju Eve? Lagilah tak cukup.”

“Dah tu?”

Magdeline Sumang merenung tajam wajah nakal si adik yang sedang melayang-layangkan ‘dress’ warna warni tadi. Baju tu memanglah cantik, malah baju kesayangan dia. Tetapi masalahnya bukan pada baju tersebut…

“Huhh! Menyusahkan betul. Nak keluar makan macam ni….”

“Jangan merunggut Kak… silap hari bulan esok luas, Akak yang menangis nak kahwin dengan Max.”

“Mulut tu boleh, diam tak? Aku cilikan nanti, baru tahu.”

“Apa kes pula nak cilikan mulut saya. Saya cuma mendoakan yang terbaik bagi Akak.” Jawab Evelyn Menti tidak mahu kalah dengan sindiran si kakak.

Baju di tangan Evelyn Menti diambil oleh Magdeline Sumang, lalu diletakkan di atas katil. Nasib baik tidak berkedut. Selamat masa dari kerja menyenerika. Wajah ceria si adik dipandang sekilas. Pandai betul merancang masa depan dia dengan Maximus Randell. Bagaimana pula kisah Evelyn Menti sendiri?

“Nak doakan kakak, ya? Hal kamu dengan Suffian tu apa cerita? Pandai kamu sorok rahsia selama ini dari Akak….”

Memerah muka Evelyn Menti ketika disoal oleh si kakak. Tidak disangka dek akalnya, Magdeline Sumang boleh sepontan menyoal hubungan dia dan Suffian Ilhan.

“Kakak! Mana ada apa-apa antara saya dan Ilhan. Setakat rakan sekelas sahaja pun.”

Magdeline Sumang tersenggih. Mulut si adik cuba menipu tetapi bahasa badan tidak mungkin akan menipu. Apa cerita dengan sifat malu-malu si adik semasa di ruang tamu pagi tadi. Matanya tidak mudah tertipu dengan kelainan sikap Evelyn Menti bila Suffian Ilhan bersama mereka.

“Orang lain kamu boleh tipu, Eve. Bukan kakak. Akak kenal siapa adik akak.”

“Tak percaya dah la. Lagipun hal saya tak penting. Hal Akak lagi penting. Ni dah lama Max tunggu kat bawah. Akak tak mandi lagi… entah bila nak siap pun tak tahu.”

Kain tuala yang dilontarkan oleh Evelyn Menti disambut noleh Magdeline Sumang. Pandai si adik cuba melarikan dari menjawab soalannya.

“Tak apa… Akak mandi dulu. Suruh Max tunggu sekejap. Dan Akak tak lupa benda ni tau. Balik malam nanti kena ceritakan dekat Akak… who is Suffian Ilhan?”

Desakkan si kakak dipandang ringan sahaja oleh Evelyn Menti. Dia yakin bahawa Suffian Ilhan masih menjadi milik Anita. Siapalah dia? Jangan-jangan dipandang sebelah mata hanya dalam mimpi sahaja.

“Saya cuma kawan rapat kepada bekas tunang Ilhan, Kak… Itu sahaja. Tak mungkin dia menyimpan hati dekat adik Akak ini. Siapalah saya?” Evelyn Menti pandang sekilas si kakak yang menghala ke bilik air.

“Anita pergi… Ilhan pula hanyut dengan jiwa kosong di lautan sana.” Berat sungguh nada suara Evelyn Menti semasa menuturkan luahan hatinya.

Magdeline Sumang menghentikan langkah kakinya. Menoleh semula ke arah Evelyn Menti. Senyuman manis cuba diukir di mulutnya. Namun begitu sumbang di mata Evelyn Menti.

“You seem to know him very well, Sis.”

“Huhh!  Kita ambik tahu pasal orang. Tapi, ada orang pernah ambik kisah berkenaan perasaan kita?”

“Eve… kenapa cakap macam tu?”

“Tak ada apa-apa, Kak.”

“Hei! Kalau ini, pasal Pian… baik Eve berterus terang dengan dia. Mungkin dia tak tahu apa yang tersimpan dalam hati, Eve.” Tegah Magdeline Sumang sebelum Evelyn Menti meninggalkan biliknya. Tak sanggup dia melepaskan si adik dengan nada terluka.

Senyum sengget Evelyn Menti mendengar nasihat ikhlas si kakak. Begitu perihatin Magdeline Sumang dengan perasaannya. Bagaimana pula dengan perasaan dia sendiri? Bukankah menderhaka kepada diri sendiri apabila menolak perasaan cinta yang begitu lama terpendam?

“Akak patut selesaikan masalah Akak dahulu. Pasal perasaan saya, jangan Akak risau….”

“Eve, mana boleh buat macam tu. Eve, adik Akak….”

“Dah la, Akak mandi dahulu.”

Tidak larat Evelyn Menti hendak berdalih dengan Magdeline Sumang lagi. Semakin disebut semakin berdarah pula luka lamanya. Inikan pula dengan kehadiran Suffian Ilhan di situ. Sudahlah, dia bakal ditinggalkan bersama Suffian Ilhan dan ditemani Uncle George serta anak-anak Magdeline Sumang. Mahu semput dia menahan sesak nafas setiap kali bertembung mata dengan Suffian Ilhan. Setiap kali dia cuba mengagahkan diri bila berdepan dengan Suffian Ilhan. Hasilnya tetap hampa, dia gagal mengawal segumpal perasaan yang semakin menyesak dada. Kenapalah, Suffian Ilhan hadir pada saat dia sudah melupakan luka di hati?

“Eve?” Tegur Suffian Ilhan.

Evelyn Menti tersentap. Panjang betul, umur orang yang sedang bermain-main di ruang fikirannya.

Boleh, kita cakap sekejap?” Pinta Suffian Ilhan lembut. Wajah tegang wanita di depan dipandang redup.

“Ermmm….”

“Boleh kan? Tak pergi mana pun. Dekat dapur sahaja. Max ada kat depan dengan Uncle Sam dan anak-anak dia. Jadi, tak payah takut saya buat benda tak senonoh.” Jelas Suffian Ilhan sambil mengusik si gadis. Paling penting peluang yang ada akan digunakan dengan baik sekali. Langkah kaki Evelyn Menti diekori hingga ke dapur.

“Ermmm… nak minum apa?” Soal Evelyn Menti. Mati idea untuk memulakan perbualan diantara mereka. Rasa janggal! Walhal, mereka duduk semeja di dalam kelas dahulu. Semua cerita di antara Anita dan Suffian Ilhan di dalam sakunya.

Suffian Ilhan mengulum senyum. Rasa terhibur pula dengan sikap mengelabah Evelyn Menti. Dahulu tak pernah dia nampak wanita ini bersikap demikian. Selalunya ‘brutal’ sahaja. Tak sangka pula, Evelyn Menti boleh menjadi wanita yang baik seperti sekarang. Melalui cara dia menjaga dan melayan anak-anak saudaranya, seratus peratus berlainan dengan sikap yang dipamerkan semasa di dalam kelas mereka dahulu.

Sikap nakal Evelyn Menti menyebabkan Suffian Ilhan bagaikan magnet melekat di tepi Evelyn Menti. Ada sahaja cara Evelyn Menti menceriakan suasana kelas mereka yang semestinya kekurangan vitamin perempuan. Satu-satunya perempuan yang ada di kelas mereka adalah Evelyn Menti. Itupun perempuan setengah jantan!!!

“Biasa….”

“Biasa?” Soal Evelyn Menti pelik. Manalah dia tahu… minuman jenis biasa.

“Dah lupa?” Soal Suffian Ilhan.

Berkerut seribu dahi Evelyn Menti cuba mencari makna minuman ‘biasa’ Suffian Ilhan. Milo, teh, kopi, nescafe, oren, barli, air… semuanya boleh dikategorikan sebagai minuman biasa. Lupa? Bila pula dia jadi tukang bancuh air Suffian Ilhan. Setahunya… dia pernah jadi tukang pesan sahaja. Oppsss???

“Masih lagi minum benda yang sama?”

“Favourite, beb… mana boleh tinggal.”

“You ni, orang dari planet mana pun I tak tahu. Nak minum pun benda pelik. Kalau ada lemon ada la, ya.” Bebel Evelyn Menti sambil menyelongkar peti sejuk.

“Cepatlah… satu hari ni belum pekena lagi tau tak.” Pinta Suffian Ilhan. Alah, gaya orang manja-manja cengitu!!! Hehehe

“Mengarah orang pandai. Ingat ya… bukan zaman sekolah lagi tahu tak. Dulu tak apa la, you boleh suruh I buat macam-macam.” Runggut Evelyn Menti lagi. Bebal juga dengan kisah lama mereka. Kenapalah dia bodoh sangat? Baik konon… Akhirnya dia makan hati!

Sama spesis muka tembok dengan Maximus Randell. Ada Suffian Ilhan kisah dengan runggutan kecil Evelyn Menti. Makin seronok, adalah. Teruja sangat hendak membahankan Evelyn Menti seperti dahulu.

“I tahu… tapikan lama tak jumpa you. Sekali sekali jumpa boleh juga I tumpang manja-manja dengan you, Eve. Lagipun selepas habis sekolah dahulu, mana ada orang lain yang suka manjakan I.”

Evelyn Menti meletakkan gelas tinggi di atas meja. Merah mukanya mendengar luahan Suffian Ilhan. Beginilah cara Suffian Ilhan mendera hatinya. Bercakap selalu lepas… tidak pernah terfikir mengenai hatinya mudah tercalar dengan ayat manis Suffian Ilhan.

“Anita kan ada, masa tu. Kenapa tak manja-manja dengan dia? Siapalah saya nak manja-manjakan, you?”

Lain benar bunyi jawapan Evelyn Menti. Lalu Suffian Ilhan merenung tajam wanita dihadapannya. Layanan Anita? Buah hatinya…Samakah dengan layanan Evelyn Menti? Sahabatnya? Betulkah begitu? Lama Suffian Ilhan mendiamkan diri sambil melihat kelincahan Evelyn Menti menghiris lemon dan membancuh teh lipton.

“Nah, jangan banyak bunyi kalau tak sedap!”

Suffian Ilhan masih pegun. Tak sedar diri.

“Ilhan, tadi kata, nak minum ice lemon tea… ni air dah ada depan mata. Tak nak minum lagi, ke?” Soal Evelyn Menti dalam nada lebih tinggi dari tadi. Melihat tiada tindak balas, bahu Suffian Ilhan menjadi sasaran penampar kasar Evelyn Sumang.

“Eh! Sakitlah….”

“Termenung lagi, I pukul lagi kuat nanti.”

“Janganlah pukul macam tu. Tak padan dengan saiz badan. Tulang apa kuat.” Bebel Suffian Ilhan sambil mengosok bahunya. Perit juga kena penumbuk perempuan bertunuh kecil di depannya.

“Dah, minum air tu… tak sedap jangan banyak songgeh.”

Dengan gaya perlahan Suffian Ilhan mencicip minuman yang dibuat oleh Evelyn Menti. Setelah air menyentuh mulut, dikerutkan keningnya…

“Agak masamlah, Beb….”

Evelyn Menti menunjuk penumbuk kecilnya.

“Tak berubah, banyak bunyi dari dulu sampai sekarang. Senang cari bini la Ilhan… biar wife you layan sikap mengada you ni.”

Sempat juga Suffian Ilhan meneneguk air yang sedang diminumnya ketika Evelyn Menti mencadangkan idea yang sangat-sangat dialukan olehnya. Gelas air diletak semula di atas meja. Dia pandang semacam ke arah Evelyn Menti…

“You, single lagi kan?”

Melopong besar Evelyn Menti mendengar risikan, yang tak berapa patut disoal dalam keadaan hatinya gundah gelana dek kerana Suffian Ilhan selama ini.

“Tutup mulut tu! Masuk langgau, baru tau.” Sergah Suffiabn Ilhan sambil menahan gelak dalam perut.

“Apa dia?”

“I tanya you… single lagi kan?”

“Kenapa you interested nak tau?”

“Why not, you answer me, Evelyn? Simple question only.”

“I ada boyfriend ke tak, is none of your business.”

Suffian Ilhan ketap mulut. Jawapan Evelyn Menti agak menguris hati.

“I’ll take, no, is your answer, Beb….”

“Errr….”

“No… your answer is N.O.”

“Ehhh!!!”

“Tak ada, Tadi you suruh I cari bini, kan?”

Evelyn Menti rasa nak ketuk kepala Suffian Ilhan dengan sudip. Geram!!! Boleh Suffian Ilhan membahankan dia. Suka hati, dialah. Tak ada teman lelaki pun dia masih mampu hidup lagilah. Tak kemaruk sangat nak berlaki pun… hmmmm

“Aku suruh you cari bini. Bukan suruh you menyibuk pasal I.”

“Buat apa I nak cari bini?” Gelas minuman diteguk semula. Rasa perit pula bertekak dengan Evelyn Menti. Wajah memerah Evelyn Menti semakin menawan hati lelakinya. Dulu, bukan dia tak sedar akan kecantikan wanita ini. Agaknya, tanpa dia sedari, dari dahulu, dia sudah jatuh hati.

Lama mereka terdiam.Evelyn Menti memberanikan diri bertentang mata dengan Suffian Ilhan. Terlalu dalam sangatkah cinta Suffian Ilhan terhadap Anita? Sehingga kini… dia tidak mampu mencari ganti lagi.

“Ilhan…Hampir lima tahun Anita pergi. Sudahlah, it’s time for you to move on. Yang pergi tak akan kembali and you need to start your life, my dear friend.”

Perlahan Suffian Ilhan menyedut nafas. Lalu dihembus lembut. Nama Anita meniti di mulut Evelyn Menti pula. Ya, sebaris nama itu… tetap tersimpan kemas di dalam kisah lalunya. Biarlah dia bersemadi di situ selama-lamanya. Tetap ada kedudukkan yang istimewa. Sebagai kekasih dan sahabat, doa tidak pernah putus dikirimkan setiap kali selepas dia solat.

“Anita is gone, Eve….”

Oh, God! Apa yang Evelyn Menti telah lakukan. Menabur garam di atas luka lama Suffian Ilhan? Getar pada suara lelaki itu…

“I am sorry, Ilhan. I tak sepatutnya sebut nama Anita tadi….”

“No, Beb… She is gone. Dia dah selamat dengan Sang Pencipta. But… how about us, Beb?”

“Us?”

“Yup! Us. You and me?” Suffian Ilhan memainkan jarinya di gelas minuman tadi. Biarlah perasaan berdebar-debar itu lenyap bersama aliran tenaga di atas gelas itu. Hmmm….

Kali ini, Evelyn Menti betul-betul berdepan dengan Suffian Ilhan. Walhal ketika itu dia seperti hendak terkencing kerana mengawal debaran perasaan.

“I don’t understand? Cuba ringkaskan.”

“Well, tadi you suruh I cari wife, kan?”

“Betul.”

“Sebab itu I nak bagi tahu you….”

Pantas Evelyn Menti bangun dari kerusi. Mengelabah seketika. Tak tahu apa yang perlu dia lakukan. Pasti, Suffian Ilhan sudah ada calon yang sesuai. Bodohnya dia, lelaki kacak seperti Suffian Ilhan tidak perlu masa yang lama untuk mencari ganti. Punya rupa, punya gaya, punya kerjaya… impian yang sempurna bagi seorang wanita. Bodohnya dia!!!

“Shitt! I am sorry, Ilhan… must be you have special one. Congrats!”

Blur! Itulah perkataan yang sesuai ketika Suffian Ilhan melihat betapa paniknya Evelyn Menti menuturkan ayat yang tak masuk dek akal.

“Hei! Beb… Congrats?”

“You nak kahwin kan? Dah ada penganti, Anita… good.”

“Congrats? I not even talk to her yet, Beb… Congrats?”

“What? Buat apa nak ambik masa lagi, Ilhan? Tak payah tunggu dah, lamar terus kahwin." Kata Evelyn Menti cuba menyembunyikan rasa terkilan.

Naik keras urat perut Suffian Ilhan menyimpan gelak. Apa nak buat. Dia tak puas lagi mempermainkan Evelyn Menti.

"Actually... I dah decide nak tamatkan zaman bujang. Bak kata you tadi... it's time to move on."

Makin berat mulut Evelyn Menti hendak melayan luahan hati Suffian Ilhan. Makin dilayan, dia pula makan hati.

"I am glad to hear this... Good news. So, when the big day?"

"My big day will be your big day too, Beb."

Senget telinga Evelyn Menti mendengar cadangan Suffian Ilhan. Apa tak nya... dia bukan ada teman lelaki pun. Bukan tak ada yang berkenan. Tapi, dia masih menyimpan satu rasa. Nampak gaya, tidak lama lagi perasaan istimewa itu akan dicampak ke tepi.

"Pasal apa pulak? You yang nak kahwin. Bukannya I."

"I kahwin, you pun kahwin juga."

"Eh! pening la dengan you ni. Straight to the point, Ilhan. Apa kaitan I dengan you?"

"Sebab my wife to be, ada kat depan mata I."

Evelyn Menti pusing kiri kanan. Mencari orang yang dimaksudkan oleh Suffian Ilhan. Tak ada!

"Jumpa?"

"Kita dua sahaja la, kat sini. You ni berkhayal kut."

"Kalau kita berdua... bukan bermakna bakal isteri I tak ada kat sini."

Kotak kecil yang dilontar oleh Suffian Ilhan sempat disambut kemas. Semakin pelik Evelyn Menti. Apakah isi kotak comel tersebut? Cincin? Untuk dia? Tidak mungkin. Mesti untuk bakal isteri Suffian Ilhan. Jadi, dia terpaksa menahan hati sekali lagi... melihat cincin dari SuffianIlhan untuk wanita lain.

"Buka!"

Bagaikan dipukau Evelyn Menti mengikut arahan Suffian Ilhan. Kilauan berlian satu mata sangat memukau.

"Cantik?"

Evelyn Menti mengangguk. Buat apa hendak menipu. Hati dia sendiri bersetuju bahawa cincin itu cantik. Tetapi, dia bukan pemilik cincin itu. Wajah ceria tadi, bertukar redup.

"Suka tak?" Soal Suffian Ilhan. Pertukaran riak wajah Evelyn Menti dilihatnya dengan jelas. Arghh! Wanita ini, sanggup menyiksa diri demi kebahagiaannya.

"Kalau saya suka, tak semestinya bakal wife you pun suka." Bergetar suara Evelyn Menti menjawab soalan Suffian Ilhan. Tipu, kalau dia tidak cemburu dengan wanita bertuah itu.

"Kalau you suka... I boleh jamin, bakal wife I pun akan suka."

Ohh! Terdera sangat hati Evelyn Menti mendengar pengakuan Suffian Ilhan. Ketika itu juga airmata tidak mahu bekerjasama dengannya. Gugur juga setitis dua menuruni pipi putih bersih.

"Heiii." Tukas Suffian Ilhan. Timbul perasaan belas berganda-ganda kerana mendera hati Evelyn Menti.
"Dah lah... jangan menanggis. Happy sangat ke nak kahwin dengan I?" Adess! Suffian Ilhan belum puas lagi mengusik jiwa kacau Evelyn Menti.

Berkelip-kelip mata Evelyn Menti memandang Suffian Ilhan. Betulkah, apa yang dia baru dengar sebentar tadi?

“You... jangan buat lawak lah benda macam ni!"

"You yang ingat I buat lawak, Beb? I am not... really serious about what I want. At this moment, trillions sure about my feelings... And I am going to end up my single status...." Tenang Suffian Ilhan merenung anak mata Evelyn Menti.

"Kalau you sudi... izinkan I membawa you masuk ke dalam ruang hati I. Selamanya akan I semat dan pelihara hingga ke syurga. Itu janji I, Beb dan semoga Allah permudahkan urusan kita." Dialah lelaki paling bertuah kalau Evelyn Menti sudi menerimanya. Dan... Cincin tersebut sudah lama dia beli. Sentiasa dibawa bersama dia. Harapannya, biarlah hari ini, cincin itu bertemu dengan tuannya.

Betulkah pendengarannya? Mimpi ke? Evelyn Menti tepuk kiri kanan mukanya. Rasa sakit. Jadi, dia tak bermimpi.

Suffian Ilhan mengeleng-geleng dan tergelak melihat gelagat comel Evelyn Menti.

"You tak bermimpi. I am real... nak tepuk I pun boleh." Tak habis mengusik lagi rupanya si Suffian Ilhan.

"Tapi, kena tanya Ayah dulu...." Teragak-agak Evelyn Menti bersuara. Walau bagaimana sekalipun dia teruja dengan lamaran Suffian Ilhan, hakikatnya dia masih ada orang tua. Restu ayah amat penting baginya. Apatah lagi dengan perbezaan yang ada sekarang.

"Jadi, you sudi?"

"I ikut keputusan ayah."

"Okay... that is enough. I dah dapat jawapan I. Yang lain... Biar orang tua kita uruskan."

"Eve... Kakak nak keluar...." Madeline Sumang berhenti sekerat jalan bila matanya ternampak Evelyn Menti dan Suffian Ilhan sedang berbincang.

"Sekejap, Kak... Saya datang."

Wajah lelaki di depan dipandang seketika. Kotak cincin tadi ditolak semula kepada Suffian Ilhan.

"Simpan dulu. Biar orang tua yang datang bagi."

Fuhh! Lega Suffian Ilhan mendengar jawapan Evelyn Menti. Sekurang-kurangnya dia tahu, dia tak bertepuk sebelah tangan. Mengenai ayah Evelyn Menti... belakang cerita. Janji hati anak dara sudah ditambat.

1 comment:

  1. Merit Mens Titanium Wedding Rings - Tatiana Rose
    Custom Mens - Merit titanium bikes Mens. No box included and apple watch titanium vs aluminum the perfect wedding titanium charge ring for you. We created the perfect harbor freight titanium welder wedding ring, for all your wedding needs. titanium dioxide formula

    ReplyDelete