Saturday 14 June 2014

Hijrah Cinta, Bulan Bab 2


Bali Indonesia

Ellai tersenggih macam kerang busuk bila aku muncul juga di depan matanya. Mana tidaknya sudah puas dipujuk rayu akhirnya aku memberi persetujuan untuk menggunakan tiket ke Bali yang dibelikan khas untuk aku.

Ellai akan cuba menggunakan peluang yang ada, untuk berkasih sayang dengan Bulan di Bali. Stok terhad mesti dilayan sebaik mungkin! Nak dikatakan dia menyintai Bulan bukan kut, kalau cinta mesti dia 'stick to one girl'. Baru pagi tadi Vivian Madhu 'check out' dari bilik hotel yang disewanya selama dua minggu.

Telah dirancangnya dengan teliti! Enam Hari diluangkan masa dengan Vivian Madhu. Tak boleh nak kata apa dah, Vivian memang terbaik bila bab melayan Ellai. Nyawanya seperti di awangan apabila menikmati syurga dunia.

Tetapi yang menghairankan walau dalam saat yang mengasyikkan itu, ditemani Vivian setiap malam, Ellai masih mengidamkan Bulan. Baring di atas persada bersamanya tanpa seurat benang. Mereka memadu kasih hingga ke hujung dunia. Melempiaskan nafsu yang satu.

Ellai mengulit Vivian tetapi hatinya berkehendakan Bulan!

Kepalanya digeleng beberapa kali bila tersedar diri sendiri terlalu tamak dalam bab perempuan. Apa yang dia hairan... Kenapa harus dia yang mengejar Bulan? Bukankah stock yang terlalu luar biasa itu, mengendeng tak pernah habis. Tak payah susah, ikan sudah ada di depan mata 'ngap' sahaja. Tiada masalah! Tiada perkataan paksa rela! Free delivery!

Dengan Vivian Madhu, Ellai susah sedikit hendak menggelak. Hendak ditinggalkan rasa bersalah. Barang original dia dah guna lama! Dia sendiri menjerut leher sendiri, terperangkap dengan kehendak naluri walaupun dia tahu barang tu belum pernah di guna lagi... Haiihhh! Bagaimana hendak menolak kalau perempuan cantik sudah terlentang elok di atas katil!! Si kasanova pula tengah kelaparan!

Bulan lain sikit, dia ayat macam mana sekali pun cuma sipi-sipi aje yang dia dapat. Kali ini dia nekad walau macam mana pun dia cuba untuk menaluki Bulan, luar dan dalam. Mana boleh 'ngap' yang luar sahaja. Dalam pun mesti nak kena 'tawan' juga. Kalau tidak, dia kena tukar nama lain lah. Ellaijah Francis tu dikenali dengan kasanova! Memiliki perempuan keliling pinggang.

Lempar perempuan macam melucu baju dari badan. Dilontar terus... grong greng, grong greng masuk di dalam mesin basuh, lepas cuci... Kalau suka, pakai semula. Tak suka buang tong sampah ataupun paling sempoi derma kepada kawan-kawan.

"Hey My Love, missed you so much." Tidak segan silu Ellai memberi satu kecupan pantas di bibir mungil aku.

"Wehleh wei..tak tau malu kat orang ke? Buat perangai macam ni." Aku marah marah manja. Tangan kiri memaut erat lengan kanan Ellai dengan muka rasa nak terbakar, dalam taman hati kupu-kupu berterbangan riang ria. Happy sangat!

Ellai memaut rapat pinggang ramping aku sambil menolak bagasi ke arah kereta sewa mereka.

Manakala aku melentokkan kepala dan tangan kanan tangan bermain diatas dada bidang Ellai. Tangan kiri pula menjaring erat dipinggang Ellai. Melepaskan sedikit rasa rinduku yang mengebu beberapa hari ini.

"I really missing you a lot, Ellai. Dekat seminggu you tak contact I. Rasa hilang nyawa dari badan I. Next time you don't do this to me. Boleh mati menanggung seksa merindui you saban hari." Aku meluahkan rasa hati yang berbuku dalam beberapa hari kebelakangan ini.

"Ohhh...my bad My Love. I am quite busy with my family outing for last few days. Later I'll make it up for you. Is it okay with you? " cukup cekap Ellai cuba membeli sekeping hati milik aku. Lain yang dibuatnya lain pula yang dijajanya.

Aku memeluk Ellai lagi kejap tanda menzahirkan rasa hati.

"Okay! What do you plan to do than? To please me?" Telapak kaki dijengkit sedikit, bibir aku sasarkan di pipi Ellai.

Tersentap hati Ellai bila aku men'cupp' pipinya, getaran dihati mula melompat terasa nak terkeluar dari dada.

"Impressive movement! Makin hari makin pandai, ya?" Tidak disangka aku boleh mengodanya sampai tahap tu. Setahunya, aku lembab sikit bab romantik bagai ni.

Kepala aku yang separas bahunya dipaut sedikit dengan tangan kanannya lalu didaratkan bibir merah itu. Bersama hembusan nafas panas yang semakin memberat.

"I'll let you know when we reach at our hotel's room. Now we better get a move in the car to start our romance holiday." Mata kiri Ellai dikedipnya sedikit, mengusik aku. Senyuman miang terserlah lagi, memaparkan susunan gigi yang memutih.

Bonet kereta dibuka luas untuk memasukkan bagasi aku.

Perlahan Ellai menapak kearah aku, asyik memerhatikannya dari tadi.

" Why my Lovely Bulan? You are really missing me right?" Sambil tangan kanannya membuka pintu kereta disebelah pemandu bagi membolehkan aku duduk disebelahnya.

Aku melabuhkan punggung aku di dalam Toyota Prado yang disewa Ellai.

Sebelum menutup pintu tersebut, Ellai berbisik ditepi cuping telinga. Aku terkesima... 

"Jangan risau I am ready to serve you for a week my lady. Are you ready to be mine?" Senggeh lagi terpancar dari bibir berwarna merah itu.

Menyerbu darah panas naik ke muka aku, lalu ditundukan ke bawah.

'Mak aiihhh malu sungguh bila Ellai bertanya terlalu lurus. Bahasanya tidak berlapik dengan soalan yang tak seperti masuk akal tu.'

Dagu aku diangkat lembut dengan jemari kasar Ellai. Hidung Bulan dicuit...

"I like the way you act right now. So sweet my Love."

Muka aku  semakin membahang. Lelaki ini sungguh pandai bermain kata-kata romantis. Begitu sukar bagi aku, menghalang diri dari tersungkur kepada Ellai.

"Could you please drive the car and bring us to our hotel. Rasa rimas dah ni." Aku cuba meleraikan suasana yang sedang menyesak jiwaku kini.

'Mati aku! Apa aku dah buat ni?' Aku cuba menimbang akal dan nafsu mana satu yang harus diikut!

Perjalanan yang cuma memakan masa lebih kurang lima belas minit dari Denpasar ke Navotel Bali Benoa Tanjong Benoa dirasakan terlalu lama.

Tidak betah dek aku, dijeling manja oleh panahan mata tajam Ellai. Tangan kanan aku, sudah diriba Ellai sedari awal perjalanan dari lapangan terbang ke hotel.

Mata aku terbuka luas bila melihat Villa yang tersergam indah didepan mata. Aku liarkan mata disekitar dalam Villa yang berkonsepkan Balinese Style. Terpukau seketika dengan tata rias didalam Villa itu. Sebuah katil King Size mengambil ruang tengah, sofabed terletak di penjuru kanan ruang Villa. Berdekatan dengan pintu keluar yang menghubungi kolam renang dalam beberapa langkah dari ruang villa tersebut.

Keterujaan aku sangat ketara bila berjumpa dengan kolam renang.

"I'll like this Villa very much Ellai, i can't wait to jump into that swimming pool, it's just like calling me now... Thank you." Aku melangkah ke arah Ellai lalu ku pegang muka Ellai dengan kedua belah tangan aku sebelum melabuhkan bibir aku dipipi kanannya.

Ellai masih pegun merenungku, tajam renungan matanya dibenamkan ke arah anak mataku. Jejarinya masih mengusap lembut wajahku. Aku sudah tidak keruan! Lemah segala sendi tulangku bila Ellai membelai manja serta memaut bandanku ke dalam dakapannya.

"You are most welcome my Love. To please you is my happiness."

Tangan nakal Ellai sudah dilarikan kemas dibelakang leherku untuk mensasarkan tindakan yang selanjutnya. Mata Ellai sudah menurun, aku tahu sedari dulu dia ingin menikmati kelembutan dua ulas bibir merah delima aku.

Aku menunduk malu bila aku merasakan adrenaline jantungku mengepam darah semakin laju.

Untuk mengelakkan diri, aku mesti melepaskan diri dari pelukan Ellai.

"I nak tukar my clothes to swimming suite. Jom let's go for a swim." Tangan Ellai yang melingkar di pinggangku ku cuba longgarkan. Hurmm rupanya lingkaran makin diketatkan.

Aku panggugkan kepalaku mencuba mencari anak mata Ellai.

"Ellai, please let me go."

Renungan tajam Ellai belum berganjak dari tadi. Sebagai wanita biasa aku tahu apa yang dia inginkan.

"You still owe me a kiss Bulan." Tinggi oktaf suaranya. Seakan-akan memaksa aku.

Hahhh! Si Kasanova sudah marah. Aku lawan pandangan mata hazel itu.

"Bila masa I hutang kiss dengan you?"

"Now! At this moment! I won't let you go until I got my first kiss." Muka ketat Ellai sudah ditayang.

"It's just a kiss right?" Naif sungguh! Aku bertanya soalan seperti itu... haiihh

"Why? I can give you more than a kiss, Bulan. Remember you always dream for this romantic holiday. And here we are, at this moment."

Aku pakukan mata ke bibir Ellai. Meneguk air liur yang sudah terkumpul dari tadi. Jari jemari aku sudah mulai sejuk. Melawan perasaan antara takut badan berani.

Perlahan bibir Ellai memagut bibir suciku buat pertama kalinya. Cinta yang membawa aku ke sini. Untuk meluangkan masa bersama Ellai, menyatukan rasa rindu yang mengebu. Maka aku gagal mengikut akal, kalah kepada nafsu...

Tautan bibir itu berulang episodnya. Ellai belum reda dari nafsu lelakinya. Dia sudah melebihi batas, bila tangan memainkan peranannya serta mulut sudah beralih di batang leher.

"Ellai stop it! I am not ready!" Kedua tangan aku menolak dada Ellai. Menahan Ellai untuk bertindak lebih jauh.

"I want to swim now. Let me go Please!" Aku mengedipkan kedua belah mata, merayu agar dilepaskan.

"Arrghh!" Dia menjerit kehampaan. Aku dilepaskan dari dakapannya.

Ellai menuju ke arah katil. Melontarkan badan sasanya di situ. Dia penasaran! Apa yang dihajat belum tercapai.

Aku menjeling manja. Ketawakan gelagat si Kasanova itu. Nasihat dan teguran Zana pagi tadi masih terngiang-ngiang di fikiran aku.

"Nak lebih dari itu... kita kena kahwin dulu." Aku menitipkan ingatan kepada Ellai.

Dia panggung kepala, sebiji bantal dilontarnya ke arah aku.

"Not fair!" Katanya.

"Apa yang tak adil? Dah bagi kiss sudahlah."

"You buat I terseksa, my Lovely Bulan. You bukan lelaki mana nak tahu perasaan I." Adunya.

Aku menukar pakaian tadi kepada swimming suite. Kolam renang itu, seolah-olah melambai kepada aku.

"Kahwin dulu, Ellai. Then you will get what you want. I am yours!" Aku menapak keluar meninggalkan Ellai di situ.

Burrrr!

Aku terjun seronok ke dalam kolam renang yang berada beberapa langkah di depan Villa.

Segala skill berenang yang aku pegang sebagai jaguhan kampung aku guna, sekejap tenggelam, sekejap timbul. Boleh dikategorikan macam ikan lumba-lumba!

Dalam keasyikan berenang aku tersentap, tiba tiba ada tangan yang melingkar elok di pinggangku.

Pappp!

Tangan kananku sudah hinggap menampar belakang Ellai.

"Suka sangat buat orang terkejut!"

"Hey... sakit lah my Love! Kalau bagi kiss tak apalah ni bagi penampar." Ellai makin mengetatkan tangannya.

"Lepaskan lah! Rimas dalam air macam ni." Aku mengamuk.

"Nope. I won't let you go at this time. Remember this is our romance holiday. Let me, love you during we are here." Tangan kanan Ellai masih ketat memegang pinggang aku, sementara tangan kiri menguis helaian rambut basah yang menutup wajahku.

Aku renung mata tajam milik Ellai. Gementar dihati bagai dipalu, indahnya saat itu tidak mungkin boleh dilupakan, perlahan Ellai mengecup bibir mulusku malah cukup lama sehingga boleh menyesakan nafasku.

Aku cuba melepaskan diri dari Ellai sekali lagi. Bila merasakan diri mungkin terjerat, melebihi batas percintaan kami.

"Why my Love? You are running away from me. It's hurts me actually. Don't you love me?" Ellai menayangkan rasa hampa sekali lagi.

Aku kuakkan kedua belah kaki serta tangganku, berenang ke arah 'pool bar' di ruang tepi kolam. Ellai mengekori dari belakang.

Kami labuhkan punggung diatas kerusi yang telah disediakan di bawah payungan dedaun pohon yang menghijau menghiasi kolam renang.

"Are you scared with me, my Love?" Ellai masih menyoal aku ... "You not yet answer my question...."

"No Ellai I never scared of you at all and I do love you with all of my hearts." Hati, jantung, limpa, hempedu, perut..segala bagai menyeru nama Ellai. Boleh dia ingat aku tak cintakan dia. Kalau tak cinta mana mungkin aku terbang ke Bali.

"Than? Your actions are clearly showing that you are not interested with me... You keep on pushing me. If you love me than what should you do to prove your love?" Pedas sangat Ellai mengeluarkan kata kata tersebut...

'Perempuan ni susah sangat hendak dijerat mungkin kena 'apply psychology effect' kut!'

Terkalih 90 darjah kepalaku memandang tajam ke arah Ellai. Gigi aku kacip rapat.

"Ellai... if you think that I am here with you, for you to use on the bed. Than you are totally wrong. I'll showed what is love mean to me... later or sooner! Cinta bukan untuk pelempias nafsu... and now what I see your love is about lust, Ellai."

"Baby please, that is not I meant."

"No... You listen to me Mr Ellaijah Francis... I ada prinsip yang I pegang dalam bercinta. I don't want to hurt you but I really need you to understand if you think that I am going to give myself to you without marriage than you are totally wrong! I am not like Vivian Madhu, Catherine Simai and who ever they are... Yang you selalu usung sana sini!"

"Are you done? I am quite impressed with you too my Love... You boleh tau pasal my spare part, barang pakai buang. Well done!" Tersenyum sungging Ellai bila terkantoi.

"I am not done yet, Ellai. Tadi you nak prove how I love. I'll do it on my way... I do love you but you not going to get what you think at this moment without you wed me." Aku cuba menegaskan pandangan aku mengenai hubungan kami.

"Wow! Typical Iban girl, Bulan!" Sinis lagi Ellai menuturkan katanya.

"What ever you think Ellai!" Aku menapak di dalam air menuju ke Villa. Membiarkan dia terkebil-kebil memandang langkah aku.

Ellai masih buntu, geram pun ada dengan kerenah aku yang masih tidak mahu menyerahkan yang satu itu.

'Arhhhgg! Ada banyak masa lagi! Ini Ellaijah Francis lah!'

Dia menguak dan berenang sepuasnya di dalam kolam renang itu. Barangkali memikirkan strategi yang seterusnya. Gema suara Issac di layar mindanya. Misinya harus tercapai... Bulan adalah mangsa yang seterusnya!

Aku pula membersihkan diri... rancangan harus bertukar. Tidak berani untuk aku meneruskan percutian ini, kalau berkongsi satu bilik. Aku takut kalah dengan perasaan aku sendiri. Menjadi wanita bukannya senang. Kerana cinta boleh membutakan mata hati. Aku tersedar dari kealpaan.

No comments:

Post a Comment